Processi valutativi supportati dalle tecnologie: prospettive didattiche della Computer-based Assessment
DOI:
https://doi.org/10.15162/2974-8933/1952Parole chiave:
Technology enhanced assessment, Computer-Based Assessment, Assessment for learning, Learning AnalyticsAbstract
Le potenzialità didattiche di metodi e strumenti digitali sono enfatizzate da sguardi epistemici plurali, interdisciplinari e basati sui principi di intersezione e ibridazione. Il dibattito sulla valutazione supportata dalle tecnologie, più specificamente, si inquadra all'interno di uno spostamento d'interesse della ricerca docimologica verso l'ibridazione della didattica e modelli partecipati e learner-centred. Il contributo focalizza potenzialità e limiti della Computer-Based Assessment.
The educational potential of digital methods and tools is emphasized by pluralistic, interdisciplinary epistemic perspectives based on principles of intersection and hybridization. The debate on technology-supported assessment, more specifically, fits within a shift of interest in educational research from docimological concerns towards the hybridization of teaching and participatory learner-centered models. The contribution focuses on the potential and limitations of Computer-Based Assessment.
Downloads
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
Informativa sui diritti
La rivista è distribuita con licenza Creative Commons Attribution - 4.0 International License (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Questa licenza permette a terzi di riprodurre, distribuire, comunicare al pubblico, esporre in pubblico, rappresentare, eseguire, recitare e modificare l’opera, purché vengano citati l’autore e la rivista.
Copyright notice
This Journal is licensed under a Creative Commons Attribution - 4.0 International License (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
This Licence allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this Journal, providing a link to the Licence and explicitly underlining any change (full mention of Issue number, year, pages and DOI is required).